img-2
deco-quart-3-terracotta

Aquiring two new companies, our client was aware of the risk for a culture clash and decided to avert it by making company culture a fundamental part of the company’s integration program.

img-1

Background

Our client – one of the world's largest staffing companies, with approximately 5 000 offices, operating in 39 countries – acquired two new companies in 2016. Their goal was to become number one in their field in the Swedish and Nordic market. To avoid a culture clash, the management team wanted to include culture as an important element in the company's change management program. This decision would prove to be one of the biggest success factors of the integration.

 

Challenge

Given our long-lasting relationship, Influence People was asked to lead the cultural integration between the companies. This was done within the framework of the overall integration program. The initiative included all employees, managers and management teams in Sweden and Norway.

 

Solution

With the aim of strengthening motivation, commitment, and culture within the new organization, a cultural integration program was developed and implemented. The program was divided into four phases and contained both structural and personnel components. In addition, the program aimed to create sustainable collective intelligence throughout the company. In parallel, training was conducted in Business Concept adapted to each business.

 

Results

The value and the impact of the program, were foremost seen in four main areas:

  • Increased level of consensus in the various management groups regarding the current situation, challenges, and direction.
  • Increased understanding of the role of management and managers in creating an effective integration.
  • Increased degree of understanding, motivation, and engagement across the organization.
  • Reinforced networks throughout the new organization.

The results from the program were considered very successful. Two years later, ourclient took the number one position on the Swedish market.

Contact details

Linje

Visiting adress

Norrmalmstorg 14,
Stockholm,
Sweden

Postal adress

Smålandsgatan 14,
111 46 Stockholm,
Sweden

bg_img-white

Interested in learning about what we can do for you?

Relaterade case

21 mars, 2022
SV
pll_625e6108f026d
IT
Sustainable Culture

Leadership Development

Peter Charbachi
When our client struggled with executing their business strategy, a leadership program was...
21 mars, 2022
SV
pll_625e61158b758
Retail
Sustainable Culture

Leadership Training

Peter Charbachi
To adapt to the rapid changes of retail, our client realized they needed to redesign the or...

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata