img-2
deco-quart-3-terracotta

The customer turned the challenge of outdated systems and manual processes into an opportunity to make HR an integral part of the business.

img-1

Background

The customer had manual and underdeveloped HR processes as well as systems with expiring contracts. In connection with this, the customer chose to review the entire HR function and how they wanted to work in the future. The purpose of the project was to help the customer develop an HR strategy to make the Human Resorces an integrated partner to the business with a clear connection to the business goals.

 

Challenge

The customer had processes and outdated systems that were no longer being developed. The organization also lacked an HR Strategy in line with its overall business goals.

 

Solution

We worked with the customer to develop an HR Strategy, with the purpose to make the shift from being an undeveloped support function to becoming an integrated business partner. The purpose of the HR strategy was to create a basic platform and conditions for a gradual shift over time..

 

Results

The program successfylly set up an HR Stretegy that led to the following results:

  • A brand new HR Strategy in line with the organization’s business goals.
  • Tools to make Human Resources an integral part of the business.
  • Increased ability to execute the company’s strategy.t.

Contact details

Linje

Visiting adress

Norrmalmstorg 14,
Stockholm,
Sweden

Postal adress

Smålandsgatan 14,
111 46 Stockholm,
Sweden

bg_img-white

Interested in learning about what we can do for you?

Relaterade case

No posts were found

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på , orgnr. använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata