Bloom_3
deco-quart-3-aegan
bg_img-white

Möt Hanna Wångdahl, Olivia Lundmark och Hanna Johnsson som gått graduateprogrammet Bloom.

Den första frågan är enkel: Ni gick ut graduateprogrammet 2023, berätta om hur det var att vara en del av Bloom? 

Hanna Wångdal: Jag är otroligt glad över att fått den här möjligheten! Jag har utvecklats mer än jag kunde tänka mig. Förutom inspirerande utbildningar och spännande kundprojekt som fördjupat min kompetens har de veckovisa reflektionerna tillsammans med andra Bloom-deltagare gett mig ovärderliga insikter. Jag har lärt mig mycket om mig själv, hur jag fungerar i olika sammanhang och hur andra i gruppen tänker och ser på saker. Dessutom har jag fått många fina vänner som jag umgås med både på och utanför jobbet.

Oliva Lundmark: Att få börja sin konsultkarriär tillsammans med alla härliga människor som befinner sig på samma resa har varit ett superskönt stöd. Vi har också fått användbara verktyg som hjälpt oss i det fortsatta konsultlivet. Men vad jag verkligen är mest tacksam för är att vi är ett bra team och har kul tillsammans.

Hanna Johnsson: Det har gett mig ett sammanhang och ett stort kontaktnät, även utanför Influence People. Dels har jag mina Bloom-kollegor och dels har vi haft en mentor i varje bolag att ställa frågor och bolla tankar med. Det var mycket tryggt och utvecklande. 

Curious about People? Welcome to a one-on-one Grad chat Session

"Jag är otroligt glad över att fått den här möjligheten! Jag har utvecklats mer än jag kunde tänka mig.”

Hanna Wångdal

 

Bloom 2024_

Med facit i hand är det lätt att förstå att ni är nöjda med ert val. Men hur kom det sig att ni sökte er till Influence People?

Hanna Wångdal: Jag har alltid tyckt att det finns ett övervägande fokus på processer och strukturer, men att det sällan talas om de människor som faktiskt skapar och genomför dem. När jag hittade till Influence People insåg jag snabbt att de delade mitt synsätt - att människorna och samarbetena bakom processerna och strukturerna är minst lika viktiga, kanske till och med ännu viktigare.

Oliva Lundmark: Eftersom jag alltid varit intresserad av människor och beteenden valde jag att studera beteendevetenskap och HR-management. Men jag kände mig lite kluven efter examen, jag visste inte riktigt vart jag ville söka mig. Jag ville jobba strategiskt med frågor där människan i organisationen var i centrum, men tyckte inte att jag hittade rätt. När jag fick höra om Influence People som säger att "The future is human", så kände jag direkt att allt föll på plats.

Hanna Johnsson: När jag såg annonsen för Influence People drogs jag till frågan som ställdes där:  "Är du nyfiken på mänskligt beteende?". Jag har alltid velat arbeta på en arbetsplats där den mänskliga aspekten är i fokus och ligger till grund för projekten som genomförs.

Läs mer OM GRADUATEPROGRAMMET BLOOM

"När jag ser tillbaka inser jag hur mycket jag utvecklats och lärt mig under det här året. Otroligt kul och häftigt att inse!"

Olivia Lundmark

 

Bloom 4

Berätta hur en arbetsvecka kan se ut under graduateprogrammet?

Hanna Wångdal: Det har varierat från från vecka till vecka. Allt från att ta fram kommunikation till våra målgrupper och göra statusuppföljning av projektet jag varit med i till att utveckla nya arbetssätt. Eftersom jag varit en del av ett större projekt med fler konsulter träffar jag också många av mina kollegor under veckan. Det har varit väldigt värdefullt. Veckorna har avslutas med reflektion tillsammans med de övriga deltagarna i Bloom där vi delat insikter och upplevelser.

Olivia Lundmark: En arbetsvecka kan såklart variera, men vi alla tre kan nog vara överens om att det är många möten i olika konstellationer och det är viktigt för att driva projekten framåt i rask takt. Några timmar i veckan har jag arbetat med frågor kopplat till kommunikation och marknadsföring.

Har ni något speciellt minne från graduateprogrammet?

Oliva Lundmark: Innan min första dag fick jag åka med på den årliga sommarkonferensen. Det kändes såklart lite pirrigt, men den värme och inkludering som jag upplevde fick mig direkt att känna att jag hamnat på rätt plats. Här finns en inkluderande och ödmjuk kultur där man värnar om varandra och har kul med sina kollegor.

Hanna Johnsson: Jag har blivit väldigt positivt överraskad ur många aspekter, både av Influence People och Bloom. Framför allt har jag upptäckt hur stor skillnad det gör när grupper har förmågan att samarbeta väl och hur positivt det påverkar resultaten.

Hanna Wångdal: Klyschigt nog skulle jag säga att Bloom och Influence People överträffade alla mina förväntningar.

Bloom graduates

Related 

Leadership, HR Strategy and Effective Collaboration with Influence People
2 January, 2025
EN

People Strategy

Filip Svensson
People Strategy Achieving sustainable success requires a comprehensive, organization-wide approach that integrates people strategy into the core of business operations. Why People Strategy... A People Strategy is not an HR plan – it’s a company-wide...
Leadership, HR Strategy and Effective Collaboration with Influence People
2 January, 2025
EN

People Analytics

Filip Svensson
People Analytics Unleash your organization´s full potential with people data. People analytics transforms insights into strategic actions that drive smarter decisions and boost business results. Why People Analytics...In today’s data-driven world, HR i...
Leadership, HR Strategy and Effective Collaboration with Influence People
2 January, 2025
EN

Organizational Design

Filip Svensson
Organizational Design Organizational frameworks are key to starying competitive and driving effectiveness. As work becomes more knowledge-driven, structures must empower employees to navigate conflicting demands to find the best solutions.Why Organizat...
deco-quart-2-terracotta

This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at Influence People Sweden AB, corporate identity number 559227-9300 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.

Ad measurement user cookies

In order to show relevant ads we place cookies to tailor ads for you

Personalized ads cookies

To show relevant and personal ads we place cookies to provide unique offers that are tailored to your user data