deco-quart-3-aegan
Leadership, HR Strategy and Effective Collaboration with Influence People
heroimg-right

Learning and Development

Continuous learning is key to staying competitive. Leaders and employees must embrace ongoing development and update their skills to ensure long-term success and resilience.

Why Learning & Developement...

Effective learning and development (L&D) strategies are key to organizational success by fostering a culture of continuous improvement. By helping employees grow their skills, L&D supports both personal and professional development, benefiting individuals and the organization. It address skill gaps, enabling employees to adapt to changing industries and technologies, and help organizations stay competitive.

...The benefits of working with Learning and Development

L&D  is essential for enhancing employee engagement and productivity. By offering skill development opportunities, organizations show employees they are valued, which reduces turnover and fosters loyalty. Additionally, L&D drives innovation by cultivating a culture of continuous learning, resulting in creative ideas that boost competitiveness. Organizations that excel in L&D: 

  • Attract and retain top talent
  • Strengthen and build essential competencies 
  • Make organizations more appealing to skilled professionals seeking growth opportunities.
Organizational culture is the words and actions

Continuous learning and development empower organizations and drive innovation. It fosters an adaptable culture, enables skill development, and attracts top talent, ensuring long-term success.

Connect and follow us on LinkedIn

Our approach to Learning and Development

We take a holistic approach to Learning and Development (L&D), understanding that true growth stems from a blend of formal training and informal experiences. Our tailored initiatives align with your business goals and cater to the unique needs of your workforce. By enabling employees to realize their full potential, our L&D strategies drive meaningful contributions to your organization's overall success.

Typical services we offer our customers within Learning and Development

linje

 

  • Assessments & Measurability
    Evaluate an organization’s maturity and current state in learning strategy and skills inventory, identifying strengths, weaknesses, and opportunities for reskilling and upskilling.

  • Learning & Development Strategy
    Develop a learning and development strategy that is rooted in the business plan and strategic goals to create impactful and sustainable learning.

  • Organizational Capabilities and Learning Structures
    Analyzing and creating a structure to foster employee growth and development, focusing on areas such as skills development and training to enhance performance and efficiency. Such as building internal learning Academies.

  • Strategic Competence Development
    Strategic competence development is about identifying key skills, assessing workforce capabilities, and close gaps with targeted training, succession planning, or recruitment to meet business goals. By continuously monitoring progress, organizations ensure their workforce remains equipped to meet both current and future demands.

  • Learning Journeys for Leaders and Employees
    Designing learning journeys to strengthen skills, improve performance, and drive organizational effectiveness.

bg_img-white

There is always more to explore!

Insights

Influence People
11 March, 2025
EN
Strategic Workforce Planning

Strategisk kompetensförsörjning – grunden för framgång i M&A

Emma Björklund
Strategisk kompetensförsörjning kan beskrivas som en kombination av förmågor för att säkerställa rätt antal människor, med rätt kompetens, på rätt ställe, för rätt kostnad som gör att ett bolag når sina affärsmål på kort och lång sikt. Läs mer!
Teamwork_webb
7 February, 2025
EN
Learning & Development
Strategic Workforce Planning

AI som en katalysator för strategisk kompetensförsörjning

Emma Björklund
Strategisk kompetensförsörjning kan beskrivas som en kombination av förmågor för att säkerställa rätt antal människor, med rätt kompetens, på rätt ställe, för rätt kostnad som gör att ett bolag når sina affärsmål på kort och lång sikt. Läs mer!
SS08216
19 December, 2024
EN
Strategic Workforce Planning

Strategisk kompetensförsörjning utifrån sex nyckeldimensioner

Marie
Strategisk kompetensförsörjning kan beskrivas som en kombination av förmågor för att säkerställa rätt antal människor, med rätt kompetens, på rätt ställe, för rätt kostnad som gör att ett bolag når sina affärsmål på kort och lång sikt. Läs mer!
_Z228734_Stellan-Stephenson
18 December, 2024
EN
HR Transformation
Leadership
Organizational Culture
Strategic Workforce Planning

Peopleperspektivet i Due Diligence: Skapa försprång i integrationen och maximera ROI

Hanna Johnsson
Harvard Business Review bedömer att hisnande 70 till 90 procent av alla sammanslagningar och förvärv misslyckas och konstaterar att den gemensamma faktorn är people-relaterade utmaningar. Här delar Nathalie Berthelius, senior konsult, sina insikter och...
SS07700
3 December, 2024
EN
Employee Experience
Strategic Workforce Planning

Ny AI-förordning ställer nya krav på rekrytering

Marie
Den 1 augusti 2024 trädde EU-förordningen om artificiell intelligens, AI-förordningen, i kraft. Vad får det för konsekvenser för dig som rekryterar med hjälp av AI? Läs mer.
Teamwork
16 October, 2024
EN
HR Transformation

Nya AI-förordningen: Vi reder ut de vanligaste missförstånden 

Marie
Den 1 augusti 2024 trädde EU-förordningen om artificiell intelligens (AI-förordningen) i kraft. Syftet är att främja ansvarsfull utveckling och utbyggnad av AI i EU, men frågorna är många, liksom missförstånden. Här reder vi ut de vanligaste.
Bloom graduates
31 May, 2024
EN
Collaboration

Samarbete – en bortglömd framgångsfaktor för moderna organisationer?

Hanna Johnsson
För att vara framgångsrik i vår snabbföränderliga värld krävs god förmåga att hantera, dela och integrera information och kunskap. Hur gör man det på bästa sätt?
SS09832
15 May, 2024
EN
Learning & Development

Hur rustar organisationer för framtiden genom kontinuerligt lärande?

Hanna Johnsson
För att organisationer ska vara hållbara, resilienta och nå sina mål är kontinuerlig kompetensutveckling och lärande en kritisk framgångsfaktor. Vår erfarenhet är att de flesta organisationer inte har tillräckligt snabb förändringstakt för att ha rätt k...
deco-half-turmeric

Our cases

 

12 September, 2025
EN
Service
Organizational design
People & Business centered change

Projekt- och förändringsledning i nya arbetssätt och roller

Filip Svensson
Projekt- och förändringsledning vid implementering av nya och justerade arbetssätt samt roller på statligt företag med 20 000 anställdaBakgrund Efter externa krav och interna utredningar stod det klart att cheferna på företaget behövde få bättre föruts...
1 July, 2025
EN
Logistics
Culture
HR Transformation

En HR-transformation i rekordformat – PostNords resa mot framtida arbetssätt

Filip Svensson
En HR-transformation i rekordformat - PostNords resa mot framtida arbetssätt När PostNord initierade Program Rufus 2021 stod det klart att det inte handlade om en vanlig systemuppgradering. Det var startskottet för en av Nordens största HR-transformati...
16 December, 2024
EN
Service
People & Business centered change

Change management that enabled a smooth and value-creating business transformation of organization, processes and systems in a growing IT company

Filip Svensson
Transforming Leadership to Drive Strategic Growth and Operational Excellence A transformative journey to revolutionize Transdev's approach, unlocking new levels of efficiency, collaboration, and growth across the entire organization. Background & Assig...
18 October, 2024
EN
Service
Organizational design
People & Business centered change

An Efficient and Dynamic Leadership Structure for Change within the Transport Industry

Filip Svensson
Transforming Leadership to Drive Strategic Growth and Operational Excellence A transformative journey to revolutionize Transdev's approach, unlocking new levels of efficiency, collaboration, and growth across the entire organization. Background & Assig...
18 October, 2024
EN
Public
Service
Organizational design
People & Business centered change

Leading Change for Organizational Transformation and Enhanced Employee Development

Filip Svensson
Streamlined projects to ensure new, qualitative, work processes Responsibility for leading change management efforts during a reorganization and the introduction of new work processes and roles for frontline employees. These initiatives are set to impr...
18 October, 2024
EN
Logistics
Collaboration & Management team development
Culture
HR Transformation
Organizational design

Driving and Leading the Change Management Stream in PostNord’s HR and Business Transformation

Filip Svensson
A comprehensive HR Business Transformation to establish a new way of working  Between 2021-2024, we worked with a target-driven and needs-adapted change management agenda, achiecing successful results in one of the largest HR transformation in the Nord...
18 October, 2024
EN
Energy
Collaboration & Management team development
Culture

Kulturträning i en föränderlig marknad

Hanna Johnsson
Vår kund insåg att den kulturella plattformen behövde en uppdatering. Därför investerade de i kulturträningar som fick igenom en beteendeförflyttning som genomsyrar hela organisationen samt går i linje med den strategiska riktningen och en föränderlig...

This website uses cookies

Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at Influence People Sweden AB, corporate identity number 559227-9300 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.

Ad measurement user cookies

In order to show relevant ads we place cookies to tailor ads for you

Personalized ads cookies

To show relevant and personal ads we place cookies to provide unique offers that are tailored to your user data